zdjecie zdjecie
Kategoria Sport i fitness

Bieganie? Lubię to!

jogging Bieganie to w dzisiejszych czasach forma sportu i aktywności fizycznej, która bije w Polsce rekordy popularności. Biegają wszyscy i wszędzie, gdzie tylko się da. Co się stało, że nagle Polacy tak bardzo zapałali miłością do biegów? Czy to chwilowa moda czy zdrowy nałóg?

Dlaczego biegamy?

Dla przełamania własnych słabości, zdrowia, dla przyjemności? A może, dlatego, że wypada nadążać za resztą świata? Czerpiemy inspirację właściwie zewsząd. Częściowo z życia Amerykańskich gwiazd seriali i filmów. To Amerykanie najczęściej biegają – przynajmniej tak widzimy to na ekranie i czytamy o tym w gazetach. Biegają rano po Central Parku ze słuchawkami w uszach, po ulicach, gdzie tylko jest to możliwe. Ostatnio coraz więcej osób zadaje sobie pytanie: Jeśli biegają wszyscy, czemu nie ja? Aktywność fizyczna jest niezbędnym elementem zdrowego stylu życia, a bieganie to najprostsza forma ruchu. Ma zbawienny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Wpływa również korzystnie na nasze zdolności umysłowe, samopoczucie, a nawet... libido! Biegamy na ulicach, szosach i polnych dróżkach, w mieście i na wsi. Wszędzie można spotkać ludzi biegnących równym tempem, bez zadyszki, w sportowych butach i profesjonalnych strojach. To już nie chwilowy kaprys, a styl życia. Co zatem możemy zyskać, zaczynając biegać? Po pierwsze, zmniejszenie ryzyka otyłości, poważnych chorób – w tym chorób serca, niektórych chorób nowotworowych (m.in. raka płuc, piersi i okrężnicy), a nawet cukrzycy typu 2. Bieganie wzmacnia również mięśnie i kości, poprawia zdolności umysłowe i poprawia samopoczucie.

Jak zacząć biegać?

Sport wymusza uporządkowanie wewnętrzne – trzeba zorganizować sobie czas i określić własne możliwości, by wykonać zadanie. Jak zatem dobrze biegać? Co nam w tym może pomóc? Na pewno muzyka. Odpowiednio dobrane utwory mogą zdziałać cuda. Polskie Radio ułożyło nawet playlistę – Biegowa Lista Przebojów. Widać na niej aż 58 utworów. Z ulubionym wykonawcą w uszach, o wiele przyjemniej się trenuje. Sprzęt jest również niezmiernie istotny. Odpowiednie obuwie i odzież składają się na dobry i skuteczny trening. Pamiętajmy przy tym o bezpieczeństwie. Należy uważać na kontuzje. Trzeba biegać na odpowiednim podłożu, zaopatrzyć się w wygodne buty biegowe i patrzeć pod nogi. Jeśli już coś nam się przytrafi (naciągnięcie mięśnia, skręcenie czy ból przeciążeniowy), należy zrezygnować z treningów i wyleczyć kontuzję. Na tego typu urazy najlepsze są żele, kremy i maści  np. Altacet, Mobilat, które przyspieszą powrót do zdrowia. „W zdrowym ciele, zdrowy duch”, mawiały nasze babcie. I miały 100% racji. To Co? Biegamy?


Bieganie? Lubię to! -Obecna ocena: 0 / 5 . Liczba głosów: 0
Wapteka

Informacje o blogu

Witamy na blogu apteki internetowej Wapteka.pl, na którym znajdziecie Państwo porady z zakresu zdrowia i medycyny, ułatwiające skuteczne zwalczanie przyczyn oraz objawów różnego rodzaju chorób, schorzeń czy problemów kosmetycznych.

Zapraszamy do lektury!

Informacje zawarte na blogu mają charakter informacyjny i nie stanowią porady medycznej oraz nie powinny zastępować konsultacji z lekarzem lub dietetykiem.

© 2016 wapteka.pl Wszystkie prawa zastrzeżone
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz zmienić sposób zapisu i dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.