Kategoria Informacje dla pacjenta

Dekalog korposzczura, czyli jak radzić sobie ze stresem

W obecnych czasach, nie jeden z nas pracuje dla jakiejś ogromnej firmy gdzie jest mnóstwo pracy do wykonania, zazwyczaj w bardzo krótkim czasie. Świadomość o możliwości utraty pracy, dużej konkurencyjności, nadmiarze obowiązków powoduje, że żyjemy w dużym stresie. Więc co powinniśmy zrobić, by poradzić sobie ze stresem?

Co to jest stres i czym się objawia?

Stres jest zespołem bardzo różnych reakcji hormonalnych, które prowadzą do upośledzenia homeostazy wielu układów organizmu. Najprościej można powiedzieć, że jest to reakcja organizmu na jakieś wydarzenie, sytuację, która zakłóca jego równowagę. Jest to negatywne uczucie, które charakteryzuje się brakiem równowagi zarówno fizycznej jak i psychicznej. Przyczyny stresu mogą być różne i nawet nie muszą być negatywne. Mogą znaleźć się tu, np.: wypadek bądź śmierć bliskiej osoby, choroba, ślub, wycieczka, przeprowadzka, pójście do szkoły i inne. Główną jednak przyczyną jest praca.

Stres u każdej osoby objawia się inaczej, dlatego nie należy bagatelizować żadnych symptomów.  Do najczęstszych objawów należą:

· Bezsenność

· Bóle i zawroty głowy

· Przyspieszone bicie serca

· Brak apetytu bądź napady głodu

· Ospałość lub rozdrażnienie

· Pogorszenie nastroju

· Kłopoty żołądkowo-jelitowe

· Naprzemienne napady zimna i gorąca

Jak sobie radzić ze stresem?

Stres wielu z nas przeszkadza i zaburza własną harmonię życia. Z codziennymi frustracjami oraz z męczącymi objawami stresu można sobie radzić. Jest to bardzo proste tylko trzeba chcieć się z tym uporać. Oto dekalog korposzczura:

1. Śmiech to zdrowie – uśmiechaj się zawsze

Śmiech pozwala rozluźnić nasze ciało i uwolnić je od wszelkich napięć. Nawet wymuszony uśmiech przyczynia się do uwalniania hormonów, które odpowiedzialne są za pozytywne samopoczucie. Dlatego śmiejmy się tak często jak możemy.

2. Na stres jak najszybciej reaguj – wyłap stresory i je wyeliminuj

Zastanów się, co Cię najbardziej stresuje. Najlepiej wypisz sobie wszystkie stresujące sytuacje na kartce i pomyśl, które mógłbyś usunąć z codziennego życia oraz jak skutecznie to zrobić.

3. Wziąć odpowiedzialność za swój stres

Jeżeli wciąż na Twojej liście znajdują się sytuacje bądź elementy, których nie jesteś w stanie wyeliminować, to weź za swój stres odpowiedzialność. Widocznie to nie te wszystkie rzeczy Cię stresują, lecz to Ty nimi się stresujesz. Nie należy się przejmować czymś, na co nie mamy wpływu.

4. Wprowadź ćwiczenia oddechowe, relaksacyjne oraz medytacje

Ćwiczenia oddechowe bardzo dobrze uspokajają umysł. Medytacje oraz ćwiczenia relaksacyjne są najlepszym sposobem, aby zmniejszyć stres w swoim życiu.

5. Wprowadź techniki NLP

Musisz się pozbyć negatywnych myśli. Bardzo często sami się nakręcamy, mamy same nieprzyjemne, czarne myśli. Wówczas nasze ciało odpowiada stresem. Dzięki zmianie nastawienia, nasze ciało będzie wyluzowane i odprężone.

6. Wykorzystaj pogromcę zmartwień

Metoda ta polega na tym, że na kartce bardzo jasno opisuje się sytuację, która nas martwi. Później należy określić możliwie najgorszy przebieg oraz rezultat zaistniałej okoliczności. W kolejnym kroku trzeba zaakceptować i być zdecydowanym na tą najgorszą wersję wydarzeń. Ostatecznie należy natychmiastowo podjąć jakiekolwiek kroki, by uniknąć najgorszego scenariusza.

7. Uporządkuj otoczenie

Bałagan potrafi zestresować każdego. Gdy potrzebujemy dokumentów, a nie możemy ich znaleźć to natychmiast się denerwujemy. Bałagan wywołuje ogromny chaos w naszej głowie i bardzo przyczynia się do sytuacji stresowych.

8. Dobrze się wysypiaj

Sen obniża poziom kortyzolu w naszym organizmie. Gdy jesteśmy niewyspani, poziom tego hormonu się zwiększa i wpływa na nasze zdenerwowanie.

9. Skup swą uwagę na jednej rzeczy

Gdy wykonujemy kilka rzeczy naraz, chcemy je zrobić wszystkie od razu. Spieszymy się i denerwujemy. Gdy wykonujemy jedną rzecz, to poświęcamy jej całą swą uwagę, wykonujemy ja wtedy lepiej oraz szybciej.

10. Bądź aktywny fizycznie

Ruch powoduje, że w naszym mózgu wydzielają się hormony szczęścia. Poza tym poprawia się nasze zdrowie. Uprawianie sportów oraz ćwiczenia fizyczne sprawią, że będziesz się lepiej czuł.

Wielu z nas bardzo często i niepotrzebnie się stresuje. Wiele niezależnych od nas sytuacji sprawia, że się denerwujemy. Dlatego warto zapoznać się z tymi radami i wprowadzić je w życie.

 



Dekalog korposzczura, czyli jak radzić sobie ze stresem -Obecna ocena: 5 / 5 . Liczba głosów: 1

Informacje o blogu

Witamy na blogu apteki internetowej Wapteka.pl, na którym znajdziecie Państwo porady z zakresu zdrowia i medycyny, ułatwiające skuteczne zwalczanie przyczyn oraz objawów różnego rodzaju chorób, schorzeń czy problemów kosmetycznych.

Zapraszamy do lektury!

Informacje zawarte na blogu mają charakter informacyjny i nie stanowią porady medycznej oraz nie powinny zastępować konsultacji z lekarzem lub dietetykiem.

© 2016 wapteka.pl Wszystkie prawa zastrzeżone
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz zmienić sposób zapisu i dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.