zdjecie zdjecie
Suma:
0,00
Do darmowej dostawy brakuje Ci 278.00 zł
Najpopularniejsze frazy
Polecane produkty
Brak produktów dla wpisanej frazy
Kategoria Dieta i odchudzanie

Szczupła sylwetka i L-glutamina. Co je łączy?

Redukcja tkanki tłuszczowej i zachowanie odpowiedniej masy mięśniowej, szczególnie u osób z nadwagą to trudna sztuka. Pomocna może okazać się tutaj L-glutamina




 L-glutamina to aminokwas, który organizm człowieka potrafi sam syntetyzować,  zaopatrując w ten sposób nasz układ odpornościowy w energię. Najwięcej l-glutaminy gromadzi się w mięśniach, których głównym budulcem jest azot. Azot to także cząsteczka obecna w budowie l-glutaminy, dzięki czemu może go transportować lub przemieszczać tam, gdzie jest najbardziej potrzebny dla wzrostu mięśni.




Cząsteczka azotu w niektórych sytuacjach może stać się jednak toksyczna dla organizmu. W czasie rozkładu białek w przewodzie pokarmowym powstaje amoniak (związek azotu i wodoru), który gdy zawiodą naturalne mechanizmy oczyszczania w wątrobie, może wraz z krwią przedostać się do mózgu. Przy odpowiednim poziomie kwasu glutaminowego (prekursor l-glutaminy) amoniak wiąże się z nim, powstaje L-glutamina i w tej formie, amoniak może być bezpiecznie odtransportowany do nerek.


Mięśnie i rola L-glutaminy

Wiele składników naszej diety, bierze udział w procesach prowadzących do obniżenia poziomu tkanki tłuszczowej. Podstawą jest odpowiedni stosunek kalorii i rodzaju pożywienia do aktywności fizycznej. Przy odpowiednim rodzaju wysiłku organizm zaczyna czerpać energię dla pracujących mięśni z tłuszczów, które wtedy spalamy - redukując masę.  W wyniku dużego wysiłku fizycznego czy na przykład choroby, zasoby L-glutaminy są uszczuplane na tyle, że aby odzyskać jej prawidłowy poziom należy dostarczyć ten aminokwas wraz z dietą. 


Czy można schudnąć bez treningu i diety?

Włoscy badacze dowiedli, że L-glutamina może sprzyjać redukcji tkanki tłuszczowej nie tylko poprzez wpływ na szybsze odzyskiwanie równowagi po treningu. Naukowcy wybrali pacjentki otyłe oraz z nadwagą i losowo przydzielili do 4-tygodniowej suplementacji glutaminą lub odżywką białkową. Pacjentki nie zmieniały nawyków żywieniowych ani stylu życia. Następnie kobiety miały 2-tygodniową przerwę w badaniach, podczas której oczyszczały swój organizm z L-glutaminy. Efekt: masa ciała i obwód talii znacznie zmniejszyły się dopiero po suplementacji glutaminą. Zdaniem jednego z badaczy, test ten pokazuje, że glutamina jest bezpieczna i sprzyja utracie wagi. Prawdopodobnie poprawie też metabolizmu glukozy.


Regulacja flory bakteryjnej

To kolejna przebadana rola L-glutaminy. U osób otyłych i z nadwagą występuje zaburzone proporcje Firmicutes do Bacteroidetes, która po suplementacji L-glutaminą objawia się znacznym zmniejszeniem tego stosunku. Aminokwas ten bierze również udział w uszczelnianiu jelita.


L-glutamina w naszej diecie

Warto więc przyjrzeć się uważniej całemu procesowi regulacji masy ciała i obniżaniu poziomu tkanki tłuszczowej, by zachować zdrowie. Odpowiednia dieta, aktywność fizyczna i towarzyszące im substancje odżywcze, które w sposób naturalny biorą udział w wielu procesach regulujących pracę organizmu to droga do sukcesu. Jedną z tych substancji jest właśnie L-glutamina – niezwykły aminokwas krążący w naszym ciele, pełniąc wiele ważnych funkcji.


Źródła treści:
https://solgar.pl/wiedza/fitness/l-glutamina-przyjaciel-szczuplej-sylwetki




mgr fizjoterapii Sylwia Szymańska

Tytuł magistra otrzymała na Wydziale Fizjoterapii w Olsztyńskiej Szkole Wyższej. Ukończyła również Uniwersytet Medyczny w Łodzi na kierunku Farmacja medyczna. Dodatkowo posiada wiele kursów i szkoleń z zakresu badań klinicznych oraz prowadzenia biznesu w sektorze farmaceutyczno-medycznym.

Aby dodać opinie o powyższym artykule - należy się zalogować

Informacje o blogu

Witamy na blogu apteki internetowej Wapteka.pl, na którym znajdziecie Państwo porady z zakresu zdrowia i medycyny, ułatwiające skuteczne zwalczanie przyczyn oraz objawów różnego rodzaju chorób, schorzeń czy problemów kosmetycznych.

Zapraszamy do lektury!

Informacje zawarte na blogu mają charakter informacyjny i nie stanowią porady medycznej oraz nie powinny zastępować konsultacji z lekarzem lub dietetykiem.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz zmienić sposób zapisu i dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.