Koszyk
0
Suma:
0,00
Do darmowej dostawy brakuje Ci 278.00 zł
Najpopularniejsze frazy
Polecane produkty
Brak produktów dla wpisanej frazy
Kategoria Układ pokarmowy

Domowe sposoby na zaparcia

 Domowe sposoby na zaparcia

Zaparcia mogą poważnie uprzykrzyć życie. Na szczęście tę dolegliwość można zwalczyć domowymi sposobami. Poznaj nasze domowe sposoby na zaparcia.


Czym są zaparcia?

Zaparcia to dosyć często występująca dolegliwość, która może dokuczać nawet co trzeciej osobie w populacji . Z uwagi na to, że zaparcia dotyczą dość intymnej sfery życia, rzadko się o nich mówi. Jednak problemy z wypróżnieniem znacząco obniżają komfort życia, a do tego mogą wpływać na pogorszenie samopoczucia i szereg innych niekorzystnych odczuć .

Zaparcia można dzielić wg różnorodnych kategorii, np. pod względem etiologii wyróżnia się m.in.

zaparcia idiopatyczne

zaparcia czynnościowe

zaparcia spowodowane chorobami organicznymi

zaparcia indukowane przez leki

Z uwagi na czas trwania zaparć uwzględnia się zaparcia doraźne (sporadyczne) i zaparcia przewlekłe (długotrwałe) .

Zaparcia same w sobie mogą mieć nadzwyczaj różne przyczyny powstania, określono jednak najważniejsze czynniki ryzyka ich wystąpienia. Są to :

wiek (dolegliwości nasilają się po około 65. roku życia)

mała aktywność fizyczna

otyłość

nieodpowiednio dobrana dieta

niedostateczna podaż płynów

przyjmowanie leków o ubocznym działaniu zapierającym

Jakie są domowe sposoby na zaparcia?

W większości przypadków z zaparciami można uporać się domowymi sposobami. Zauważono bowiem zjawisko tzw. wstrzymywania wypróżnień, u którego podstaw leży stres lub subiektywny bądź obiektywny brak właściwych warunków sanitarnych np. w podróży. Dochodzi wówczas do tzw. psychicznego hamowania wypróżnień. Dlatego też eksperci zalecają znalezienie każdego poranka odrobiny czasu na spokojną wizytę w toalecie. Pomocne w tym jest również tzw. torowanie odruchu żołądkowo-jelitowego, czyli wypijanie na czczo szklanki wody przed śniadaniem, co pobudza jelita do pracy .

Nie mniejsze znaczenie ma codzienna dieta – zmiana swojego jadłospisu to zresztą doskonały sposób na zaparcia. Zdecydowanie zaleca się większe spożycie produktów o wysokiej zawartości błonnika 

  M. Herz, E. Kahan, S. Zalevski, Constipation: a different entity for patients and doctors [w:] “Farm. Pract., 1996, 13, 156-159. M. Kożuch, J. Dzieniszewski, Zaparcie – istotny problem w codziennej praktyce lekarskiej [w:] „Terapia”, 2005: 14 (6), s. 47-53. E. Drab, R. Winiarczyk, Zaparcia – strategia podejścia terapeutycznego [w:] „Medycyna Ogólna” 2008, XIV, 2, s. 200-209. A. Banaszkiewicz, H. Szajewska, Zaparcie u dzieci [w:] Pediatria Współczesna 2005: 7 (1), s. 37-42. E. Drab, R. Winiarczyk, Zaparcia…, s. 200-209.

  M. Kożuch, J. Dzieniszewski, Zaparcie – istotny problem w codziennej praktyce lekarskiej [w:] „Terapia”, 2005: 14 (6), s. 47-53.

  E. Drab, R. Winiarczyk, Zaparcia – strategia podejścia terapeutycznego [w:] „Medycyna Ogólna” 2008, XIV, 2, s. 200-209.

  A. Banaszkiewicz, H. Szajewska, Zaparcie u dzieci [w:] Pediatria Współczesna 2005: 7 (1), s. 37-42.

  E. Drab, R. Winiarczyk, Zaparcia…, s. 200-209.




Wapteka

Aby dodać opinie o powyższym artykule - należy się zalogować

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz zmienić sposób zapisu i dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.