Koszyk
0
Suma:
0,00
Do darmowej dostawy brakuje Ci 278.00 zł
Najpopularniejsze frazy
Polecane produkty
Brak produktów dla wpisanej frazy

Żelazo

16,48zł
3,99zł
23,99zł
8,50zł

Dieta w anemii – jak uzupełnić niedobory żelaza?

Gdy na podstawie badań zostanie stwierdzona anemia, konieczne jest takie zmodyfikowanie diety, aby wraz z każdym posiłkiem dostarczać organizmowi pewnej dawki żelaza. Produkty bogate w żelazo to między innymi wątróbka, wołowina, ryby morskie, ale także suszone figi, pestki dyni, fasola adzuki, amarantus ekspandowany, buraki, płatki owsiane górskie. W razie wystąpienia niedoborów żelaza, najczęściej konieczne jest zażywanie preparatów, leków lub suplementów diety z dobrze przyswajalną formą żelaza przez okres co najmniej 2-3 miesięcy w dawce zaleconej przez lekarza.

Jak zwiększyć przyswajalność żelaza w posiłkach?

Przyswajalność żelaza można zwiększyć łącząc produkty zawierające żelazo z witaminą C - czyli na przykład podając mięso z warzywami bogatymi w tę witaminę. Warto równocześnie pamiętać, że przyswajalność żelaza zmniejszana jest przez nabiał, dlatego z kolei spożywanie produktów bogatych w żelazo ale np. z dodatkiem jogurtu, może znacznie upośledzać wchłanianie pierwiastka.

Najlepsze suplementy i zestawy z żelazem

Na rynku dostępnych jest wiele suplementów i preparatów z żelazem. Nie wszystkie jednak mogą być stosowane przez każdą osobę - to, który z produktów aptecznych będzie dla nas najlepszy, warto pozostawić do decyzji lekarzowi. Niektóre preparaty zawierające żelazo, a w szczególności te o statusie leku, wydawane są wyłącznie z przepisu lekarza.

Trzeba mieć świadomość, że zażywanie preparatów z żelazem zawsze powinno odbywać się pod kontrolą lekarza, ponieważ pierwiastek ten stosunkowo łatwo przedawkować, poza tym - może powodować szereg skutków ubocznych. Między innymi zatwardzenia, problemy z układem trawiennym, a nawet wiązać się z występowaniem ukrytej krwi w kale.

Poradnik

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz zmienić sposób zapisu i dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.