Filtry
Producenci i grupy

Kwasy tłuszczowe omega to zdrowe tłuszcze, które mają ogromny wpływ na organizm człowieka w każdym wieku. Dzieciom pomagają się prawidłowo rozwijać. Dorosłym zachować dobrą odporność organizmu, a osobom starszym poprawiają pamięć i obniżają poziom złego cholesterolu.

Kwasy tłuszczowe omega 3 i 6 - czym są?

Kwasy tłuszczowe omega-3 i -6 to związki wykazujące szereg prozdrowotnych właściwości. Należą do grupy tłuszczów, które powinny być codziennym elementem diety każdego, niezależnie od wieku. Kwasy tłuszczowe omega-3 i -6 należą do tzw. nienasyconych kwasów, które nie podlegają syntezie w organizmie. To główny powód, dla którego większość Polaków wykazuje niedobory kwasów omega. Znaczenie omega 3 i 6 dla organizmu jest ogromne.

Rola kwasów omega 3, 6, 9 w organizmie

Nienasycone kwasy tłuszczowe omega (NNKT) są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu krążenia. Chronią serce przed chorobą wieńcową, obniżają ciśnienie krwi i działają przeciwzakrzepowo. Ponadto mają właściwości przeciwzapalne i niezwykle korzystnie wpływają na funkcjonowanie układu nerwowego, pamięć i koncentrację. Polecane są szczególnie dzieciom, ponieważ biorą udział w rozwoju narządu wzroku. Kwasy omega są ponadto niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania płuc, utrzymania odpowiedniej gęstości kości, a także hamują lipogenezę, co oznacza, że chronią przed otyłością.

Które kwasy omega są dobre?

Choć najważniejsze dla dobrego zdrowia są kwasy omega-3, to w Twojej diecie nie powinno zabraknąć żadnych kwasów tłuszczowych. Równie korzystne są kwasy omega-6, a dokładnie kwas linolowy (LA) biorący udział w przemianie tłuszczu na energię, kwas gamma-linolenowy (GLA) normalizujący ciśnienie krwi oraz wspomagający prawidłowe funkcje skóry, jak i kwas oleinowy (omega-9), który obniża poziom trójglicerydów, chroni serce przed miażdżycą a skórę przed utratą wilgoci.

Kwasy omega

Znaleziono produktów: 100

Filtry

-

Sortowanie

Sortowanie według
Liczba wyników na stronie

-

Jaka proporcja omega 3 6 9

Rekomendacje stowarzyszeń dietetycznych co do proporcji kwasów NNKT w diecie są bardzo szczegółowe. Według nich proporcja omega-3 do omega-6 powinna wynosić pomiędzy 1:2 a 1:5 i uzależniona być od wieku, stanu zdrowia oraz zaleceń dietetycznych konkretnej osoby. Jednak większość Polaków dostarcza zwykle kwasy omega w stosunku 1:15 lub nawet 1:20. Co więcej rzadko kto pamięta o kwasach omega-9 i tu stanowisko dietetyków jest jedno – im więcej, tym lepiej. Jeśli nie wiesz, jak zbilansować kwasy omega w swojej diecie, sięgnij po sprawdzone preparaty, np. NOW Foods Omega 3-6-9, Yango Omega 3-6-9 czy chociażby Omega-Vitum 3-6-9. W każdym z tych produktów znajdziesz wysoką zawartość kwasów nienasyconych, dopasowaną do Twoich potrzeb.

Omega-3 – produkty zawierające najwięcej kwasu

W diecie człowieka największą rolę odgrywają kwasy omega-3, a dokładniej rzecz ujmując kwas eikozapentaenowy (EPA) o działaniu antyoksydacyjnym, obniżającym ciśnienie krwi i wpływającym na kondycję włosów, skóry i paznokci oraz kwas dokozaheksaenowy (DHA) wspierający pracę układu odpornościowego dzieci i dorosłych oraz wykazujący korzystny wpływ na równowagę hormonalną organizmu. Sięgaj zatem po suplementy, które uzupełnią niedobór kwasów z grupy omega-3.

Wybieraj produkty o największej zawartości poszczególnych kwasów. Np. Labolatoria Natury Omega-3, gdzie w dziennej porcji znajdziesz 200 mg DHA oraz 320 mg EPA. Dobrym wyborem będzie również Progress Labs Omega 3, gdyż 1 kapsułka to aż 220 mg DHA i 330 mg EPA. Inne suplementy z omega-3 warte uwagi to: NOW Foods Omega-3, Nordic Naturals Omega-3 oraz Olimp Gold Omega-3. Odwiedź też kategorię witaminy i minerały, gdzie znajdziesz dodatkowe wsparcie dla zdrowia, np. witaminę D3, którą warto suplementować przez cały rok.

Źródła kwasów omega 6, omega 3 i omega 9 w pożywieniu

Pamiętaj jednak, że suplementy nie mogą być traktowane jako substytuty diety, dlatego staraj się do swojego jadłospisu włączać naturalne źródła kwasów omega. Są to: oleje roślinne, orzechy, nasiona oraz tłuste ryby morskie. Jedz na zdrowie awokado a olej z niego dodawaj do dań na zimno. Przynajmniej raz w tygodniu sięgaj po łososia, makrelę, sardynki, pstrąga, śledzia lub tuńczyka. Sałatki wzbogacaj nasionami z dyni i słonecznika, lnem złocistym i nasionami chia.

Dlaczego my?

why-us-img

Odbiór osobisty w aptece

why-us-img

Profesjonalna obsługa

why-us-img

Szybka wysyłka

why-us-img

Legalnie działająca apteka

why-us-img

Płatność online lub za pobraniem

cookies Strona korzysta z plików cookies, dzięki temu działa poprawnie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.