FAQ - Częste pytania
Cześć, jak Ci pomóc?
Na naszej stronie znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz – od informacji o zwrotach, dostawie i płatnościach po zarządzanie zamówieniami i kontem użytkownika.Dodatkowo przygotowaliśmy sekcję FAQ, zasady pozycjonowania produktów, regulamin sklepu oraz politykę prywatności, żeby wszystko było jasne i przejrzyste.
Staraliśmy się, żeby strona była intuicyjna, więc poruszanie się po niej jest szybkie i wygodne – zarówno dla nowych, jak i stałych użytkowników

Najczęściej zadawane pytania:
ZAMÓWIENIE, PŁATNOŚCI
Aby złożyć zamówienie na stronie www.wapteka.pl, wystarczy:
- Wyszukać interesujący produkt.
- Dodać go do koszyka.
- Powtórzyć ten krok dla wszystkich produktów, które chcą Państwo zamówić.
- Kliknąć ikonę torby w prawym górnym rogu.
- Kliknąć „Przejdź do koszyka”.
- Zalogować się lub uzupełnić dane kupującego.
- Wybrać sposób dostawy, formę płatności oraz zaakceptować regulamin.
- Potwierdzić zamówienie przyciskiem „Zamów i zapłać”.
Potwierdzenie poprawnie złożonego zamówienia zostanie automatycznie wysłane na podany adres e-mail.
Po złożeniu zamówienia otrzymają Państwo automatyczną wiadomość e-mail z numerem zamówienia oraz informacją („Otrzymaliśmy Twoje zamówienie”).
Tak, fakturę wystawiamy w formie elektronicznej i wysyłamy na podany adres e-mail w formacie PDF.
Tak, w przypadku rezygnacji prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny. Anulowania dokonuje nasz pracownik.
Uwaga! Zamówienie, które zostało już wysłane, nie podlega anulacji.
Tak, przy każdym zamówieniu mogą Państwo podać nowy adres lub wybrać jeden z zapisanych wcześniej.
Aktualne informacje dotyczące kosztów i form wysyłki znajdą Państwo w zakładce „Wysyłka i cennik” .
Nie, nasza apteka nie oferuje tej formy rozliczenia.
W ramach usługi ponownej płatności, serwis Przelewy24 wyśle po czas od nieudanej transakcji ponownie mail z prośbą o dokonanie płatności.
Jeśli się to nie powiedzie, prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta ([email protected]) – chętnie pomożemy w dokończeniu płatności.
Niestety, po złożeniu zamówienia nie ma możliwości jego edycji ani łączenia z innym.
Zamówienia pakowane są w kartony lub foliopaki, z zastosowaniem folii bąbelkowej i wypełniaczy, aby zapewnić im bezpieczeństwo w trakcie dostawy.
Produkty pozostają w koszyku przez ograniczony czas, co wynika z systemu magazynowego, który na bieżąco aktualizuje dostępność.
Obecnie wysyłki realizujemy wyłącznie na terenie Polski. Informacja o ewentualnym rozszerzeniu tej możliwości pojawi się na naszej stronie.
Tak, po uruchomieniu tej opcji, odbioru może dokonać każda osoba pełnoletnia posiadająca numer zamówienia oraz kod odbioru (przesłany mailem i sms-em zgodnie z danymi podanymi podczas składania zamówienia).
Nie, po złożeniu zamówienia nie ma możliwości zmiany metody płatności.
Tak, po uruchomieniu odbiorów osobistych będzie taka możliwość. Wystarczy podczas składania zamówienia wybrać odbiór osobisty z listy dostępnych metod wysyłki.
Po uruchomieniu odbiorów osobistych, o gotowości zamówienia poinformujemy Państwa mailowo i sms-em.
W takiej sytuacji prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny z naszym Biurem Obsługi Klienta – skontaktujemy się z przewoźnikiem i wyjaśnimy sytuację.
Niestety, nie ma możliwości opłaty zamówienia przelewem tradycyjnym. Prosimy nie dokonywać wpłat tą formą płatności.
CENY, OFERTA
W sprawie dostępności oraz cen leków na receptę prosimy o bezpośredni kontakt z wybraną apteką stacjonarną. Nasi farmaceuci z przyjemnością udzielą potrzebnych informacji.
Uwaga! Apteka internetowa nie posiada informacji na temat cen i dostępności leków na receptę.
Nie, oferta apteki internetowej Wapteka różni się od tej dostępnej w aptekach stacjonarnych.
Uwaga! Ceny i asortyment prezentowane na stronie www.wapteka.pl obowiązują wyłącznie przy zakupach internetowych.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Farmaceutycznego nie prowadzimy programów lojalnościowych ani nie udzielamy rabatów. Działamy zgodnie z regulacjami, które mają na celu bezpieczeństwo pacjentów.
Jeśli możliwość wyboru wersji produktu (np. koloru lub zapachu) nie jest wyraźnie zaznaczona na stronie, wysyłka odbywa się losowo, w zależności od dostępnych wariantów. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z naszym zespołem.
Jeśli nie występują braki u producenta lub w hurtowniach, produkt powinien niebawem pojawić się ponownie. Zachęcamy do skorzystania z funkcji „powiadom o dostępności” – otrzymają Państwo wiadomość e-mail, gdy produkt wróci do sprzedaży.
Nie, apteka internetowa Wapteka nie prowadzi sprzedaży leków na receptę. W celu ich zakupu prosimy o kontakt z wybraną apteką stacjonarną.
ZWROTY I REKLAMACJE
Dokładamy wszelkich starań, aby reklamacje były rozpatrywane
możliwie jak najszybciej. Zgodnie z przepisami, mamy na to
maksymalnie 14 dni od chwili otrzymania zgłoszenia drogą
mailową, jednak w większości przypadków odpowiedź otrzymasz
znacznie wcześniej.
Szczegółowe informacje na ten temat są
dostępne w zakładce:
Zwroty i reklamacje
Reklamację najlepiej zgłosić niezwłocznie po zauważeniu
problemu, jednak formalnie mają Państwo na to 14 dni od dnia
odebrania przesyłki.
Szczegółowe informacje są dostępne w
zakładce:
Zwroty i reklamacje.
W przypadku widocznych uszkodzeń prosimy o niezwłoczny kontakt z
naszym Biurem Obsługi Klienta.
Uwaga! Aby usprawnić
proces reklamacyjny, zalecamy sporządzenie protokołu szkody w
obecności kuriera i przesłanie nam informacji o zdarzeniu.
Szczegółowe
informacje można znaleźć w zakładce:
Zwroty i reklamacje.
W takiej sytuacji prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta – najlepiej mailowo na adres: [email protected]. Dołożymy wszelkich starań, aby sprawę rozwiązać jak najszybciej.
Tak – jeśli przesyłka budzi wątpliwości (np. nosi ślady uszkodzenia), kurier powinien umożliwić jej sprawdzenie w swoim towarzystwie. Taka forma weryfikacji znacznie przyspiesza i ułatwia proces ewentualnej reklamacji.
Masz prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania
przesyłki – bez konieczności podawania przyczyny. Wystarczy
odesłać produkty wraz z formularzem odstąpienia na adres naszej
apteki internetowej.
Uwaga! Zgodnie z art. 96 ust. 7
Prawa Farmaceutycznego, nie możemy jednak przyjąć zwrotu leków,
wyrobów medycznych ani środków specjalnego przeznaczenia
żywieniowego.
Szczegóły znajdziesz w zakładce:
Zwroty i reklamacje.
Zwrotom podlegają wyłącznie produkty nieotwierane i
nienaruszone, odesłane w ciągu 14 dni od odbioru paczki.
Zgodnie
z przepisami nie przyjmujemy zwrotów leków, wyrobów medycznych
ani środków specjalnego przeznaczenia żywieniowego.
Szczegóły
dostępne są w zakładce:
Zwroty i reklamacje.
Protokół szkody to oficjalny dokument potwierdzający uszkodzenie
przesyłki w transporcie. Wymagany jest przez przewoźnika i
stanowi podstawę rozpoczęcia procesu reklamacyjnego.
Sporządzenie
go w obecności kuriera znacznie przyspiesza rozpatrzenie
zgłoszenia.