Witamina B1

Znaleziono produktów: 72

Filtry

-

Sortowanie
Sortowanie według
Liczba wyników na stronie

Witamina B1

(72)

-

... 3
2 ... 3

Witamina B1 – kluczowa rola w codziennej diecie

Do czego jest potrzeba witamina B1, czyli tiamina? Witamina B1, to związek konieczny do prawidłowego funkcjonowania organizmu i utrzymania procesów życiowych. Duże ilości tiaminy znajdują się w drożdżach, pieczywie pełnoziarnistym, orzechach i nasionach roślin strączkowych. Dobrym źródłem witaminy B1 jest też wątróbka, a także mięso wieprzowe, z kaczki i gęsi oraz wieprzowina. 

Witamina B1 – jaka będzie najlepsza? Wybierz odpowiedni preparat dla siebie

Witamina B1 występuje w organizmie w postaci soli fosforanowych. Jej aktywna forma to difosforan, w który wolna tiamina przekształca się w wątrobie oraz mózgu. Tiamina jest witaminą egzogenną, jednak jest produkowana przez organizm, a dokładnie przez bakterie jelitowe w małej ilości. Osobom mającym problem z dostarczeniem swojemu organizmowi wystarczającej ilości tiaminy wraz z pożywieniem, zaleca się przyjmowanie suplementów z witaminą B1. Zastanawiasz się, czy witamina B1 jest Ci potrzeba w większej ilości i jaka jest najlepsza? Przy nieznacznych niedoborach tiaminy wystarczy witamina B1 bez recepty. Zgodnie z normami zalecane spożycie witaminy B1 u kobiet wynosi 1,1 mg/dobę, natomiast u mężczyzn – 1,3 mg/dobę. Warto pomyśleć o suplementach, które zawierają także inne witaminy z grupy B.

Witamina B1 – lek: podstawowe informacje i zalecenia

Zapotrzebowanie na tiaminę może być większe w przypadku niektórych chorób. Większa podaż witaminy B1 zalecana jest w razie przewlekłych infekcji, biegunek, wymiotów, neuropatii cukrzycowej, nadczynności tarczycy, a także przy długotrwałym osłabieniu i u osób starszych. Zwiększone zapotrzebowanie na tiaminę mają również osoby narażone na długotrwały stres i sportowcy, kobiety w ciąży, pacjenci onkologiczni, osoby pijące dużo alkoholu i palacze. Trzeba jednak pamiętać, że nie można samodzielnie podejmować decyzji o przyjmowaniu wysokiej dawki witaminy B1. Witaminę B1 w postaci leku przepisuje lekarz, jeśli po wykonanym badaniu z krwi okaże się, że jest taka potrzeba. Wskazaniem do wykonania badania poziomu witaminy B1 jest podejrzenie jej niedoboru albo schorzenie związane z jej nieprawidłowym wchłanianiem.

Witamina B1 na co pomaga? Korzyści dla zdrowia i dobrego samopoczucia

Witamina B1 wspomaga pracę układu sercowo-naczyniowego, a także wspiera układ nerwowy i wzmacnia układ odpornościowy. Tiamina wpływa też na procesy związane ze wzrostem komórek. Brytyjscy naukowcy odkryli, że witamina B1 może odwrócić wczesne uszkodzenia nerek u pacjentów cierpiących na cukrzycę typu 2 – według przeprowadzonych przez nich badań, nawet 90% osób z cukrzycę typu 1 i 2 ma niedobór witaminy B1.

Witamina B1 łagodzi objawy zmęczenia, a także pomaga zapobiegać pogarszaniu się funkcji umysłowych. Związek ten odpowiada za regulacje skurczu mięśni oraz za wytwarzanie energii w komórkach mięśniowych. Sprawdź, jakie inne witaminy i minerały są potrzebne Twojemu organizmowi!

Niedobór witaminy B1 – objawy, konsekwencje i sposoby zapobiegania

Jakie są efekty niedoboru witaminy B1? Objawami świadczącymi o zbyt niskim poziomie ilości witaminy B1 w organizmie są: problemy z pamięcią krótkotrwałą, zmęczenie, zaburzenia koncentracji, spadek libido i obrzęki ciała. Może też dojść do niewydolności serca, kwasicy mleczanowej i zapalenia nerwów obwodowych kwasicy mleczanowej. Nowe badania wskazują też, że zbyt niska podaż witaminy B1 zwiększa ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera i Parkinsona. Warto wiedzieć, że osoby z niedoborem witaminy B1 są częściej atakowane przez komary, ponieważ na ich skórze brakuje substancji odstraszających te oraz inne owady!

W wyniku długotrwałego niedoboru witaminy B1 może dojść do pojawienia się choroby beri-beri, która niegdyś często prowadziła do śmierci. Beri-beri zaburza pracę układów: nerwowego, sercowo-naczyniowego i odpornościowego. Sposoby zapobiegania niedoborowi witaminy B1 to wdrożenie urozmaiconej diety, a także suplementacja, która może zlikwidować niedobór. Co ważne, zwiększenie przyswajalności tej witaminy następuje przy dodatku witamin: B2, B3, C i E oraz magnezu. 

Czy witamina B1 może być przyjmowana bez negatywnych konsekwencji? Istnieją przeciwwskazania do jej suplementacji bez konsultacji z lekarzem. Nie zaleca się stosowania tiaminy u kobiet w ciąży i karmiących oraz u dzieci bez wcześniejszej konsultacji specjalistycznej.

Dlaczego my?
why-us-img

Odbiór osobisty w aptece

why-us-img

Profesjonalna obsługa

why-us-img

Szybka wysyłka

why-us-img

Legalnie działająca apteka

why-us-img

Płatność online lub za pobraniem