Polityka Prywatności
1.Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych przetwarzanych w związku z zamówieniami złożonymi za pośrednictwem wapteka.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym” albo „Sklepem”) oraz za pośrednictwem platformy melisa.pl (zwanej dalej: „Platformą”). Celem Polityki jest m.in. realizacja obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 RODO.
2.Właścicielem Sklepu i jednocześnie administratorem danych jest AB INITIO APTEKI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA JAWNA z siedzibą w Łodzi (94-104), ul. Obywatelska 128/152, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 268053, NIP: 9471923424, REGON: 100047174, zwana dalej AB INITIO oraz ADO.
2a.ADO wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych:
Kinga Tesko
mail: [email protected]
3.Dane osobowe zbierane przez AB INITIO za pośrednictwem Sklepu Internetowego są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.
4.AB INITIO dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Klientów odwiedzających Sklep Internetowy.
§ 1 Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna
1.AB INITIO w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zbiera i przetwarza dane osobowe zgodnie z właściwymi przepisami prawa, w tym w szczególności z RODO, i przewidzianymi w nich zasadami przetwarzania danych. ADO zbiera informacje o aktywności użytkownika w Sklepie, a także dane w zakresie niezbędnym do świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym m.in. informacje dotyczące osób fizycznych dokonujących czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością, osób fizycznych prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową oraz osób fizycznych reprezentujących osoby prawne, lub jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, zwanych dalej łącznie Klientami.
2.Zakres danych osobowych przetwarzanych przez ADO uzależniony jest od rodzaju usługi oferowanej przez ADO. Dane osobowe będą przetwarzane w kilku lub wszystkich poniższych celach, w oparciu o poniższe podstawy prawne:
a) (usunięto);
b) składania i realizacji zamówienia w Sklepie Internetowym, w celu wykonania umowy sprzedaży. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
c) (usunięto);
d) wykonania ciążących na ADO obowiązków prawnych, które wynikają m.in. z przepisów prawa podatkowego i przepisów o rachunkowości oraz przepisów dotyczących ochrony konsumentów, a także z przepisów dotyczących bezpieczeństwa produktów – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność wykonania ciążącego na administratorze obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
e) świadczenia usług w zakresie udostępniania Klientom treści gromadzonych na stronie Sklepu – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
f) analitycznym i statystycznym – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Klientów, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
g) technicznym, administracyjnym, związanym z bezpieczeństwem systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem i świadczeniem usług – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu prac informatycznych i administracyjnych mających na celu utrzymanie bezpieczeństwa i prawidłowego funkcjonowania Sklepu;
h) w celu realizowania działań marketingowych, które mogą polegać na:
1) wyświetlaniu Klientom treści marketingowych, które są dostosowane do ich preferencji (reklama kontekstowa);
2) prowadzeniu działań związanych z marketingiem bezpośrednim własnych towarów i usług oraz partnerów poprzez przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną oraz działania telemarketingowe;
i) ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez ADO – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na obronie swoich interesów gospodarczych;
j) rozpatrzenia i obsługi reklamacji w sprawach złożonych zamówień - podstawa prawną jest niezbędność przetwarzania do świadczenia usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
k) prowadzenia komunikacji w ramach rozmów telefonicznych i mailowych z Klientami kontaktującymi się z Biurem Obsługi Klienta w celach:
- zapewnienia najwyższych standardów obsługi i prawidłowego przebiegu rozmów prowadzonych z Klientem za pośrednictwem systemu infolinii, utrwalanych w formie nagrania - w oparciu o wyrażoną dobrowolną zgodę na nagrywanie rozmowy na podstawie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
- wynikających z prawnie uzasadnionych interesów ADO, a to: badania satysfakcji Klienta, podniesienie bezpieczeństwa i poprawy jakości obsługi, walki z nadużyciami ze strony Klienta, ustalenia, obrony i dochodzenia przez ADO roszczeń, w celach dowodowych, zapewnienie ochrony danych osobowych osób dokonujących połączenia, a także danych osobowych innych osób, o których mowa w czasie połączenia, w celu obsługi zgłoszenia dokonanego za pośrednictwem infolinii, tworzenia zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne ADO, dopasowania treści usług ADO (np. obsługi infolinii) do potrzeb Klienta, zapewnienia bezpieczeństwa tych usług, a także ich udoskonalania oraz rozpatrywania zapytań i reklamacji produktów i usług ADO na podstawie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
3. (usunięto)
3a. (usunięto)
4. (usunięto)
4a. W przypadku założenia przez Klienta Konta Klienta zgodnie z Regulaminem Platformy Melisa.pl AB INITIO przetwarza dane:
a) imię, nazwisko, dane adresowe, nr telefonu w przypadku ich podania, które to dane udostępniane są ADO przez podmiot prowadzący Platformę Melisa.pl w przypadku zakupów po zalogowaniu na Konto Klienta;
b) dane o historycznych zamówieniach i fakturach w AB INITIO, do których dostępu nie posiada podmiot prowadzący Platformę Melisa.pl.
5. W przypadku składania zamówienia w Sklepie Internetowym, Klient podaje następujące dane:
a) adres e-mail;
b) dane adresowe:
a. kod pocztowy i miejscowość;
b. ulica wraz z numerem domu/mieszkania.
c) imię i nazwisko;
d) numer telefonu.
6. (usunięto)
7. W przypadku Przedsiębiorców, powyższy zakres danych w formularzu danych do faktury jest dodatkowo poszerzony o:
a) firmę Przedsiębiorcy oraz NIP.
8. W przypadku korzystania z usług Biura Obsługi Klienta Apteki Internetowej, Klient może podać dane:
a) adres e-mail;
b) adres korespondencyjny;
c) imię i nazwisko;
d) numer telefonu;
e) w przypadku rozmowy telefonicznej Administrator w związku z nagrywaniem rozmów utrwala również głos Klienta oraz inne dane, jakie Klient poda w toku rozmowy telefonicznej.
8a. przypadku, gdy Klient doda produkty do koszyka, ale nie sfinalizuje zakupu, ADO może przetwarzać dane osobowe Klienta (takie jak adres e-mail, jeśli został wcześniej podany) w celu przypomnienia o niedokończonym zamówieniu. Działania te podejmowane są na podstawie uzasadnionego interesu ADO (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), jakim jest marketing bezpośredni oraz zwiększenie sprzedaży.
Klient może w każdej chwili sprzeciwić się przetwarzaniu jego danych w tym celu, kontaktując się z ADO.
8b. ADO korzysta z usług serwisu Ceneo.pl, w ramach programu „Zaufane Opinie”. Po dokonaniu zakupu w Sklepie, dane Klienta (w szczególności adres e-mail oraz informacje o dokonanym zamówieniu) mogą zostać przekazane do Ceneo Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), w celu przesłania Użytkownikowi ankiety oceniającej dokonany zakup.
Przekazanie danych odbywa się wyłącznie za zgodą Klienta wyrażoną podczas składania zamówienia, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Udział w programie „Zaufane Opinie” jest całkowicie dobrowolny.
Ceneo przetwarza dane jako niezależny administrator zgodnie z własną polityką prywatności, dostępną na stronie: https://info.ceneo.pl/polityka-prywatnosci
9.Dane Osobowe Klientów przetwarzane są również w przypadku:
1) przeglądania Sklepu Internetowego, w związku, z którym przetwarzane są informacje w postaci:
a) plików cookies, które przechowują dane m.in. takie jak adres IP przypisany do komputera Klienta lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego. Rodzaje, zakres i podstawy prawne wykorzystywania plików cookies i przetwarzania w ich ramach danych osobowych określa § 3 niniejszej Polityki Prywatności.
b) logów serwera, które zawierają dane m.in. takie jak adres IP przypisany do komputera Klienta lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego, logowanie na Konto Klienta. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych zawartych w logach serwera jest prawnie uzasadniony interes ADO tj. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. W tym przypadku prawnie uzasadniony interes ADO polega na zapewnieniu prawidłowego działania oraz bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz realizacji zasady rozliczalności.
10. Od Klientów mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych w Sklepie Internetowym. Podstawa prawna - prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
11. W celu ustalania, dochodzenia i egzekucji roszczeń mogą być przetwarzane niektóre dane osobowe podane przez Klienta w ramach korzystania z funkcjonalności w Sklepie Internetowym takie jak: imię, nazwisko, dane dotyczące korzystania z usług, jeżeli roszczenia wynikają ze sposobu, w jaki Klient korzysta z usług, inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej szkody. Podstawa prawna - prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.
11a.W związku z realizacją zamówień składanych u ADO, ADO może przetwarzać dane osobowe, które stanowić mogą dane dotyczące zdrowia, wynikające z rodzaju zamawianych produktów (np. leków, suplementów diety, wyrobów medycznych). Dane te są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji umowy sprzedaży oraz wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, wynikających m.in. z przepisów prawa farmaceutycznego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy o prawach konsumenta.
Podstawą prawną przetwarzania danych szczególnej kategorii jest art. 9 ust. 2 lit. h RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub leczenia, oraz art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy oraz wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
Administrator zapewnia, że przetwarzanie danych odbywa się z zachowaniem szczególnych środków ochrony oraz wyłącznie przez osoby zobowiązane do zachowania tajemnicy zawodowej, zgodnie z przepisami prawa oraz orzecznictwem TSUE, które potwierdza dopuszczalność przetwarzania tego rodzaju danych przez apteki internetowe, o ile odbywa się to zgodnie z prawem i w sposób proporcjonalny.
12.Podanie Danych osobowych ADO jest dobrowolne, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w formularzach danych może prowadzić do braku możliwości skorzystania z konkretnej usługi.
§ 2 Komu udostępniane lub powierzane są dane oraz jak długo są przechowywane?
1.Dane osobowe Klienta przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta AB INITIO przy prowadzeniu Sklepu Internetowego. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom AB INITIO co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające), albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
a) Podmioty przetwarzające. AB INITIO korzysta z dostawców, którzy przetwarzają dane osobowe wyłącznie na polecenie AB INITIO. Należą do nich m.in. dostawcy świadczący usługę hostingu, usługi księgowe, dostarczający systemy do marketingu, systemy do analizy ruchu w Sklepie Internetowym, systemy do analizy skuteczności kampanii marketingowych, , podmioty świadczące usługi i dostarczającym narzędzia z zakresu obsługi klienta, w tym za pośrednictwem infolinii.
b) Administratorzy. AB INITIO korzysta z dostawców, którzy nie działają wyłącznie na polecenie i sami ustalają cele i sposoby wykorzystania danych osobowych Klientów. Świadczą oni usługi kurierskie i dostawy przesyłek, płatności elektronicznych oraz bankowe.
2.Lokalizacja. Dostawcy mogą działać na obszarze Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub w państwach trzecich (spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego), co do których Komisja Europejska wydała decyzję o stwierdzeniu odpowiedniego stopnia ochrony danych osobowych; w takich przypadkach dane będą przekazywane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa z zapewnieniem odpowiednich zabezpieczeń, na podstawie standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską.
3.W przypadku, gdy Klient wybierze płatność poprzez system PayPro, jego dane osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym dla realizacji płatności spółce PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15), wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935; NIP: 7792369887, REGON: 301345068.
W przypadku, gdy Klient wybierze płatność poprzez system paypo.pl, jego dane osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym dla realizacji płatności spółce PayPo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (ul. Domaniewska 37, 02-672 Warszawa), wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000575158, NIP: 5213705997, Regon 362485126.
3a. Dane osobowe mogą być również ujawnione sądom lub właściwym organom władzy publicznej (np. organy ścigania) bądź innym uprawnionym podmiotom trzecim (np. Prezes Urzędu Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Europejskiej Agencji Leków). Ujawnienie danych następuje jedynie wtedy, gdy istnieje ku temu odpowiednia podstawa prawna (np. przepis prawa nakazujący ujawnienie danych osobowych) oraz zgodnie z obowiązującymi regulacjami.
3b. Okres przechowywania danych osobowych Klientów przez AB INITIO zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora. W szczególności AB INITIO przechowuje dane osobowe w następujących okresach:
a) W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda, wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez AB INITIO tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana.Odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody..
b) W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez AB INITIO tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy i realizacji obowiązków prawnych.
c) w przypadku przetwarzania danych na podstawie udzielonej zgody na nagrywanie rozmowy z Biurem Obsługi Klienta, dane osobowe będą przetwarzane do czasu otrzymania informacji o wycofaniu zgody, nie dłużej jednak niż przez okres 3 miesięcy od dnia utrwalenia nagrania chyba, że nagranie stanowić będzie dowód w sprawie albo Administrator w oparciu o okoliczności faktyczne będzie przypuszczał, że nagranie może stanowić dowód w sprawie – wówczas dane będą przetwarzane przez czas przedawnienia roszczeń albo do czasu prawomocnego zakończenia postępowania;
d) w odniesieniu do pozostałych celów opartych na uzasadnionym interesie ADO przez okres ważności tych celów albo do czasu, aż Klient zgłosi swój sprzeciw.
4.-9. (usunięto)
§ 3 Mechanizm cookies, adres IP
1.Pliki cookie (ciasteczka) to małe pliki tekstowe zapisywane na Twoim urządzeniu, zawierające identyfikatory w postaci ciągu znaków. Ich zadaniem jest umożliwienie nam i naszym partnerom identyfikację Twojego urządzenia. Niektóre pliki cookie są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, inne wspierają personalizację treści, a inne – realizują funkcje analityczne i reklamowe. Zgodnie z prawem, na niektóre pliki cookie potrzebujemy Twojej zgody (np. reklamowe). Możemy również stosować inne technologie o podobnym działaniu, nie wykorzystujące plików cookie. Twoja zgoda, jeśli ją wyrazisz, będzie dotyczyć również tych technologii.
1a. Pliki cookie dzieli się na stałe i sesyjne – w zależności od tego, jak długo są przechowywane, oraz na niezbędne i opcjonalne – w zależności od celów, dla których są wykorzystywane.
Reklamowe pliki cookie są opcjonalne. Dopasowują reklamy do Twoich zainteresowań w Sklepie Internetowym i poza nim. Bazując na tych plikach cookie oraz Twojej aktywności, tworzy się profil zainteresowań. Sklep Internetowy i jego partnerzy mogą instalować reklamowe pliki cookie poprzez Sklep Internetowy.
2.W dowolnej chwili możesz wycofać lub zmienić swoją zgodę wchodząc w Ustawienia plików cookie, znajdujące się w lewym dolnym rogu naszej strony (poprzez kliknięcie w widget). Możesz też usunąć pliki cookie, zablokować ich obsługę przez Twoją przeglądarkę lub zastosować tryb przeglądania prywatnego (incognito), w którym pliki cookie są usuwane po zamknięciu okna przeglądarki. Nie powinno to istotnie wpłynąć na działanie najważniejszych funkcji naszej strony. Informację, jak to zrobić znajdziesz w pomocy Twojej przeglądarki.
2a. Niezbędne pliki cookie:
Korzystanie przez ADO z niezbędnych plików cookie jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych z ustawieniem opcji prywatności.
2b. Funkcjonalne i analityczne pliki cookie:
Funkcjonalne pliki cookie są stosowane w celu zapamiętania i dostosowania Sklepu Internetowego do Twoich wyborów, m.in. w zakresie preferencji językowych. Funkcjonalne pliki cookie mogą być instalowane przez nas i naszych partnerów za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Analityczne pliki cookie umożliwiają pozyskanie informacji takich jak liczba wizyt i źródła ruchu w Sklepie Internetowym. Są one stosowane w celu ustalenia, które strony są bardziej, a które mniej popularne, oraz aby zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie, poprzez prowadzenie statystyk dotyczących ruchu w Sklepie Internetowym. Przetwarzanie danych odbywa się w celu poprawy wydajności Sklepu Internetowego. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia tożsamości użytkownika. Analityczne pliki cookie mogą być instalowane przez nas i naszych partnerów za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Przetwarzanie danych w związku z wykorzystaniem funkcjonalnych i analitycznych plików cookie jest uzależnione od uzyskania zgody użytkownika na wykorzystanie (osobno) funkcjonalnych i analitycznych plików cookie. Zgoda ta może być w każdym momencie wycofana.
2c. Reklamowe pliki cookie:
Reklamowe pliki cookie pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do zainteresowań użytkowników w ramach Sklepu Internetowego oraz poza nim. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności użytkownika w innych serwisach jest budowany profil zainteresowań użytkownika. Reklamowe pliki cookie mogą być instalowane przez nas i naszych partnerów za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Przetwarzanie danych w związku z wykorzystaniem reklamowych plików cookie jest możliwe po uzyskaniu Twojej zgody na ich wykorzystanie. Zgoda ta może być w każdym momencie wycofana.
3.(usunięto)
4.(usunięto)
5.(usunięto)
6.(usunięto)
7.AB INITIO może gromadzić adresy IP Klientów. Adres IP to numer przydzielany komputerowi osoby odwiedzającej Sklep Internetowy przez dostawcę usług internetowych. Numer IP umożliwia dostęp do Internetu. W większości przypadków jest przypisywany komputerowi dynamicznie, tj. zmienia się przy każdym połączeniu z Internetem. Adres IP jest wykorzystywany przez AB INITIO przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych (np. określeniu, z jakich regionów notujemy najwięcej odwiedzin), jako informacja przydatna przy administrowaniu i udoskonalaniu Sklepu Internetowego, a także w celach bezpieczeństwa oraz ewentualnej identyfikacji obciążających serwer, niepożądanych automatycznych programów do przeglądania treści Sklepu Internetowego.
8.(usunięto)
§ 4 Prawa osób, których dane dotyczą
1.Prawo do cofnięcia zgody - podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO.
a) Klient ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił AB INITIO.
b) Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody.
c) Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez AB INITIO zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.
d) Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem AB INITIO może świadczyć jedynie za zgodą.
2.Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych - podstawa prawna: art. 21 RODO.
a) Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw - z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją - wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli AB INITIO przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, np. marketing produktów i usług AB INITIO, prowadzenie statystyki korzystania z poszczególnych funkcjonalności Sklepu Internetowego oraz ułatwienie korzystania ze Sklepu Internetowego, a także badanie satysfakcji.
b) Rezygnacja w formie wiadomości e-mail z otrzymywania komunikatów marketingowych dotyczących produktów lub usług, będzie oznaczać sprzeciw Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych, w tym profilowania w tych celach.
c) Jeżeli sprzeciw Klienta okaże się zasadny i AB INITIO nie będzie miał innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Klienta zostaną usunięte, wobec przetwarzania których, Klient wniósł sprzeciw.
3.Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) - podstawa prawna: art. 17 RODO.
a) Klient ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych.
b) Klient ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
a. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
b. wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego zgodę;
c. wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach marketingowych;
d. dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
e. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego, któremu AB INITIO podlega;
f. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.
c) Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, AB INITIO może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega AB INITIO. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług AB INITIO, czy też dodatkowo adresu zamieszkania/adresu korespondencyjnego, numeru zamówienia, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami sprzedaży lub świadczeniem usług.
4.Prawo do ograniczenia przetwarzania danych - podstawa prawna: art. 18 RODO.
a) Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. AB INITIO nie będzie też wysyłał żadnych komunikatów, w tym marketingowych.
b) Klient ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w następujących przypadkach:
a. gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas AB INITIO ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni;
b. gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych Klient zażąda ograniczenia ich wykorzystania;
c. gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane ale są one potrzebne Klientowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
d. gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Klienta przeważa nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe Klienta.
5.Prawo dostępu do danych - podstawa prawna: art. 15 RODO.
a) Klient ma prawo uzyskać od ADO potwierdzenie, czy przetwarza dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Klient ma prawo:
a. uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
b. uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Klienta albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących Klientowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
c. uzyskać kopię swoich danych osobowych.
6.Prawo do sprostowania danych - podstawa prawna: art. 16 RODO.
a) Klient ma prawo do żądania od ADO niezwłocznego sprostowania dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Klient, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej zgodnie z §6 Polityki Prywatności.
7.Prawo do przenoszenia danych - podstawa prawna: art. 20 RODO.
a) Klient ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, ADO danych osobowych. Klient ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez ADO bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. W takim przypadku Administrator prześle dane osobowe Klienta w postaci pliku w formacie csv, który jest formatem powszechnie używanym, nadającym się do odczytu maszynowego i pozwalającym na przesłanie otrzymanych danych do innego ADO danych osobowych.
8.W sytuacji wystąpienia przez Klienta z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, AB INITIO spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – AB INITIO nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Klienta uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania - o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
9.Klient może zgłaszać do ADO skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.
10.Klient ma prawo żądać od AB INITIO przekazania kopii standardowych klauzul umownych kierując zapytanie w sposób wskazany w §6 Polityki Prywatności.
11.Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.
§ 5 Zarządzanie bezpieczeństwem - hasło
1.AB INITIO zapewnia Klientom bezpieczne i szyfrowane połączenie podczas przesyłania danych osobowych oraz podczas logowania się do Konta Klienta w Sklepie Internetowym. AB INITIO stosuje certyfikat SSL wystawiony przez jedną z czołowych światowych firm w zakresie bezpieczeństwa i szyfrowania przesyłanych danych przez sieć Internet.
2.W przypadku gdy Klient posiadający konto w Sklepie Internetowym utracił w jakikolwiek sposób hasło dostępu, Sklep Internetowy umożliwia wygenerowanie nowego hasła. AB INITIO nie wysyła przypomnienia hasła. Hasło jest przechowywane w formie zaszyfrowanej, w sposób uniemożliwiający jego odczytanie. Celem wygenerowania nowego hasła należy podać adres e-mail w formularzu dostępnym pod linkiem „Nie pamiętam hasła”, podanym przy formularzu logowania do konta w Sklepie Internetowym. Klient na adres poczty elektronicznej podany podczas rejestracji lub zapisany w ostatniej zmianie profilu konta otrzyma wiadomość elektroniczną zawierającą przekierowanie do dedykowanego formularza udostępnionego na Stronie Internetowej Sklepu, gdzie Klient będzie miał możliwość ustalenia nowego hasła.
3.AB INITIO nigdy nie wysyła żadnej korespondencji, w tym korespondencji elektronicznej z prośbą o podanie danych do logowania, a w szczególności hasła dostępowego do konta Klienta.
§ 6 Zmiany Polityki Prywatności
1.Polityka Prywatności może ulec zmianie, o czym AB INITIO poinformuje Klientów z wyprzedzeniem 7 dni.
2.Pytania związane z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres: [email protected]
3.Data ostatniej modyfikacji: 04.09.2025 r.