Koszyk
0
Suma:
0,00
Do darmowej dostawy brakuje Ci 278.00 zł
Najpopularniejsze frazy
Polecane produkty
Brak produktów dla wpisanej frazy

Magnez

37,96zł
23,70zł

Suplementacja magnezu w różnych dietach np. low-carb

Suplementacja magnezu wskazana jest również w przypadku wszelkich diet eliminacyjnych, w których z jadłospisu wykluczane są konkretne grupy pokarmowe. Jednym z takich przykładów jest dieta keto, czyli inaczej nisko węglowodanowa. Nie we wszystkich odmianach tej diety dopuszczalne jest sięganie po orzeszki ziemne, orzechy nerkowca czy migdały, a to właśnie one są dobrym źródłem magnezu.

Na niedobory magnezowe cierpią jednak również osoby spożywające teoretycznie pokarmy ze wszystkich grup spożywczych. Zdaniem specjalistów związane jest to ze stosowaniem pestycydów i dużej ilości szkodliwych substancji do produkcji żywności, które jednocześnie osłabiają jej naturalne właściwości. Ponadto pęd życia, stres i picie dużej ilości kawy oraz herbaty również przykładają się do obniżenia poziomu magnezu niemal u połowy populacji.

Dostępnych jest wiele różnych rodzajów suplementów magnezu - kapsułki, tabletki, krople w płynie, proszki lub balsamy

Magnez dostępny jest w wielu formach, do których zalicza się proszki, krople w płynie, kapsułki i tabletki. Jednak szukając najlepszego dla siebie preparatu z magnezem warto skupić się nie tyle na jego formie podania, co samej postaci. Najłatwiej przyswajalne i wchłaniane przez organizm są cytrynian magnezu i glicynian magnezu. Popularny tlenek magnezu jest co prawda tani, ale ma tzw. słabą biodostępność, czyli nasz organizm nie jest w stanie go wchłonąć w całości i najczęściej pozbywa się go przez układ wydalniczy. Związkiem o udowodnionych właściwościach jeśli chodzi o podwyższenie poziomu magnezu w mózgu jest l-treonian magnezu.

Jaki magnez jest najlepiej przyswajalny - który warto wybrać?

Lekarze są zdania, że najlepiej przyswajalną formą magnezu są jego jony w postaci mleczanu dwuwodnego. Jeśli podejrzewamy u siebie niedobory magnezu lub tym bardziej, zostały one stwierdzone na podstawie badań, warto sięgać wyłącznie po preparaty z magnezem posiadające status leku.

Magnez najlepiej spożywać w trakcie posiłku, ale nie warto go łączyć z nabiałem, ale żelazem i produktami bogatymi w witaminę C i kwas foliowy. Naturalnym źródłem magnezu są różnego rodzaju orzechy, po które można sięgać w ramach przekąski między posiłkami, jednak mając na uwadze fakt, że jest to kaloryczny produkt. Osoby będące na diecie powinny dokładnie odmierzać ilość spożywanych orzechów.

Drugim popularnym źródłem magnezu jest kakao - gorzka czekolada czy napój przygotowany z kakao i mleka roślinnego jest bardzo dobrym sposobem na uzupełnienie niedoborów tego pierwiastka.

Jeśli nie mamy pewności, który magnez okaże się najlepszym wyborem w naszym przypadku, należy skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą.

Poradnik

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz zmienić sposób zapisu i dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.