zdjecie zdjecie
Wapteka.pl
Suma:
0,00
Do darmowej dostawy i odbioru bezpłatnego mini-produktu brakuje Ci 299.00 zł
Najpopularniejsze frazy
Polecane produkty
Brak produktów dla wpisanej frazy
Producenci
Kategoria Dieta i odchudzanie

Koktajle – zdrowotna bomba! [INFOGRAFIKA]

Dbanie o zdrową dietę nie jest tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać! Jednym ze sprawdzonych sposobów są owocowo-warzywne koktajle. Przygotowuje się je łatwo i szybko, mogą mieć rozmaite smaki oraz właściwości. Dlaczego warto sięgać po zdrowe koktajle? Koktajle to ważny element zdrowej diety

Koktajle – dlaczego warto je pić?

Szklanka zdrowego warzywno-owocowego koktajlu pozwala na różne sposoby wspomóc organizm. W zależności od użytych składników taki koktajl może pobudzać, regenerować, odchudzać, poprawiać stan cery, rozgrzewać, orzeźwiać, wspierać odporność czy pracę mózgu. Zdrowe koktajle mają same zalety! Oto kilka z nich:
  • dostarczają organizmowi niezbędnych witamin i minerałów
  • są szybkie i łatwe w przygotowaniu
  • są sycące i gaszą pragnienie
  • mogą mieć różnorodne smaki – każdy znajdzie coś dla siebie
  • pozwalają w łatwy sposób włączyć do menu zalecaną dzienną porcję warzyw i owoców
  • mogą zastąpić każdy posiłek – śniadanie, obiad, deser, kolację, a nawet poranną kawę
  • są niezastąpione, gdy mamy ochotę na coś słodkiego
  • pozwalają na smakowe eksperymenty - ilość możliwych połączeń i kombinacji jest właściwie nieograniczona
  • można bez problemu przelać je do shakera, zabrać ze sobą i wypić gdziekolwiek jesteśmy - w pracy, w kinie, na zakupach czy zaraz po treningu
  • odstresowują i poprawiają nastrój
  • są pyszne!

Jak przygotowywać koktajle?

Koktajle to świetna opcja dla tych, którzy chcą się zdrowo odżywiać, ale nie mają zbyt wiele czasu lub nie przepadają za urzędowaniem w kuchni. Przygotowanie większości koktajli nie zajmuje więcej niż 15 minut, a do ich wykonania potrzebna jest jedynie sokowirówka lub blender. Oczywiście, przepisy są bardzo różnorodne – od prostych, składających się z 2-3 łatwo dostępnych produktów, po bardziej złożone, zawierające mniej popularne składniki. Koktajle mogą być tradycyjne w smaku, ale też dają możliwość eksperymentowania i osiągania nietypowych połączeń, np. poprzez dodanie do słodkich owoców imbiru, chili czy innych przypraw lub ziół. Podstawę koktajli powinny stanowić warzywa i owoce – warto wybierać te sezonowe, ale zimą spokojnie można wykorzystać mrożone porzeczki czy maliny. Warzywa i owoce można łączyć z produktami mlecznymi – kefirem, jogurtem maślanką, mlekiem kokosowym czy migdałowym. Jeśli do napoju dodamy płatki owsiane lub otręby, będzie on bardziej sycący ze względu na dodatkową porcję błonnika. Gdy mamy ochotę na deser, do koktajlu wrzućmy owoce – świetnie sprawdzi się np. banan w połączeniu z daktylami. W porze kolacji natomiast lepiej postawić na koktajl warzywny – owoce zawierają bowiem cukry proste, których lepiej unikać wieczorem. Dobrze skomponowany koktajl to pełnowartościowy posiłek. Poniższa infografika przedstawia kilka prostych pomysłów na zdrowe koktajle: Infografika o koktajlach


Koktajle – zdrowotna bomba! [INFOGRAFIKA] -Obecna ocena: 0 / 5 . Liczba głosów: 0
Wapteka

Aby dodać opinie o powyższym artykule - należy się zalogować

Informacje o blogu

Witamy na blogu apteki internetowej Wapteka.pl, na którym znajdziecie Państwo porady z zakresu zdrowia i medycyny, ułatwiające skuteczne zwalczanie przyczyn oraz objawów różnego rodzaju chorób, schorzeń czy problemów kosmetycznych.

Zapraszamy do lektury!

Informacje zawarte na blogu mają charakter informacyjny i nie stanowią porady medycznej oraz nie powinny zastępować konsultacji z lekarzem lub dietetykiem.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz zmienić sposób zapisu i dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.